یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

ويژگي هاي طراحي سايت شركتي

اخبار طراحي سايت و تكنولوژي

ويژگي هاي طراحي سايت شركتي

۳۹ بازديد

ويژگي هاي طراحي سايت شركتي ؛ در اين دوره‌زمانه، حضور آنلاين براي بيشتر مشاغل بسيار كليدي است. و همين امر نيز دليل راه‌اندازي وب‌سايت شركتي را پررنگ‌تر مي‌كند.

وب سايت‌هاي شركتي كاملاً متفاوت از ساير وب سايت‌ها طراحي مي‌شوند. دليل آن هم اين است كه وب‌سايت‌هاي شركتي در اصل براي خدمت به اهداف كسب‌وكارها طراحي و ايجاد مي‌شوند. در ادامه مهم‌ترين ويژگي هاي طراحي سايت فروشگاهي و شركتي را بررسي مي‌كنيم.

منظور از وب سايت شركتي چيست؟

گفتيم كه كسب وكارها براي اينكه حضورشان را در بين مردم گسترش دهند بايد سايتي را طراحي كنند. تا ازين طريق بتوانند با جامعه هدف گسترده‌تري ارتباط بگيرند. و به‌طبع فروش بيشتري داشته باشند.

از طرفي بايد به اين مبنا توجه كنيم كه وب سايت‌هاي شركتي فقط با هدف فروش محصولات طراحي نشده‌اند. بلكه هدف‌هاي برتري چون؛ برداشتن مرز جغرافيايي بين فروشنده و مشتري، گسترش ارتباطات و مهم تر از همه كاهش هزينه‌هاي تبليغات دارند.

به بيان ديگر، فقدان يك سايت شركتي براي هر صنف و شغلي، مي‌تواند شما را از گود رقابت خارج كند. و شمار را يك گام عقب‌تر نگه دارد.

براي مثال همۀ ما در اولين برخوردي كه با يك شركت يا واحد صنفي داريم. سرچ كردن در گوگل و درآوردن تمام زير‌وبم آن صنف به‌خصوص است. بنابراين نبود همچين مزيتي ما را با سردرگمي روبه‌رو مي‌سازد. و مجبورمان مي‌كند به گزينه‌هاي ديگر فكر كنيم.

امكانات و ويژگي هاي سايت شركتي

اطلاعات تماس

از مهمترين ويژگي‌هاي سايت شركتي درج اطلاعات تماس است. يك شماره تلفن يا آدرس ايميل را  مشخص كنيد. تا مشتريان از طريق آن با شما تماس بگيرند. توجه كنيد اين اطلاعات را به عنوان عكس در اختيار مخاطب قرار ندهيد. و بايد به‌صورتي باشد كه مشتريان به راحتي روي آن كليك كنند و يا كپي كنند و از آن طريق با شما تماس بگيرند.

سرچ‌پذيري آسان

رابط و تجربه كاربري مناسب هم از ويژگي هاي سايت شركتي است. اگر كاربران نتوانند به راحتي سرچ كنند و آنچه را كه نياز دارند پيدا كنند. بنابراين آن وب سايت عملاً بي‌فايده است.

تصور كنيد شما كاربر بوديد، هنگام دسترسي به سايت به دنبال چه چيزي هستيد؟ به اين موضوع فكر كنيد و سپس وب سايتي ايجاد كنيد كه بتواند به‌راحتي با توجه به نياز مخاطب، به صفحات مختلف دسترسي داشته باشد.

امنيت

اگر تصميم به فروش كالا به صورت آنلاين داريد. به احتمال زياد سايت شما و خريداران شما هدف مجرمان سايبري قرار خواهند گرفت. بنابراين بسيار مهم است كه سايت خود را به‌ويژه با استفاده از تأييد دو مرحله‌اي براي خريداران هنگام ورود به سايت، و همچنين با استفاده از گواهي SSL، ايمن كنيد. اين گواهي به شما اطمينان مي دهد كه مكالمه بين شما و خريداران به صورت رمزنگاري شده است.

ادغام با رسانه‌هاي اجتماعي

بسترهاي اجتماعي زيادي وجود دارد كه مي‌توانيد به وب سايت خود پيوند دهيد. از جمله فيس‌بوك، اينستاگرام، واتس اپ، توييتر، LinkedIn و حتي YouTube پيوند دهيد.

رسانه هاي اجتماعي يك ابزار بازاريابي بسيار مهم است. اين امر به اين دليل است كه بيشتر افراد روزانه حداقل از يك يا دو مورد از اين پلتفرم‌ها استفاده مي‌كنند. همچنين تبليغ وب سايت و كسب و كار خود را با استفاده از رسانه‌هاي اجتماعي بهتر مي‌توان انجام داد.

واكنش‌گرا (ريسپانسيو) بودن سايت

دستگاه‌هاي تلفن همراه ارزان‌ند. به راحتي در دسترس‌ند. و استفاده از آن‌ها آسان است. تقريباً همه تلفن همراه دارند يا به آن دسترسي دارند. از طرفي، ميزان ترافيك ناشي از موبايل‌ها همچنان در حال افزايش است. و احتمال مي‌رود كه براي مدت طولاني افزايش يابد.

طراحي ريسپانسيو به شما امكان مي‌دهد يك وب‌سايت نه‌تنها براي كامپيوتر، بلكه براي هر سيستمي كه به اينترنت وصل شود دسترس‌پذير باشد. طراحي وب سايت شركتي واكنش‌گرا به تنظيم چيدمان صفحه و حتي تصاوير كمك مي‌كند. تا بدون توجه به اندازه صفحه نمايش دستگاه، بتوانيد به وبسايت دسترسي داشته باشيد. اگر اين مورد در ويژگي هاي سايت شركتي شما نباشد، همين حالا بايد شكست را بپذيريد. 

كوتاه بودن آدرس

داشتن يك نام عالي براي دامنه هم از ويژگي هاي سايت شركتي است. يك آدرس وب شايان‌توجه، بايد كوتاه باشد و به راحتي به خاطر سپرده شود. شما نمي‌خواهيد آدرس وب سايت شما چيزي باشد كه مشتريان هرگز آن را به ياد نياورند. هنگام انتخاب نام سايت، كلمات كليدي را انتخاب كنيد كه براي شما و كسب و كار شما بسيار مهم است. زيرا نام سايت شما در نتايج موتور جستجو تأثير دارد.

سئو

سئو سايت يكي از عوامل مهم در قرار‌گيري شما در رتبه‌هاي برتر گوگل است. اين امر به‌ويژه در كنار محتواي درخور توجه و سكوي پرتاپ شما به نتايج برتر و صفحۀ اول گوگل است.

شكل ‌ظاهري سايت

برخورد اول مخاطب با سايت شما بسيار مهم است. اينكه سايت شما از قالب و طراحي زيبا و در عين‌حال ساده برخوردار باشد. مي‌تواند در لحظه، مخاطب را ميخكوب يا بي‌تفاوت نشان دهد. علاوه‌بر اين توجه به ظاهر سايت به‌منظور احترام به مخاطب است. و اينكه براي آن‌ها ارزش قائليد.

قرار دادن عكس خود و تيم‌تان

ويژگي هاي سايت شركتي هميشه هم ساير موارد فني نمي‌شود. افزودن عكس خود يا تيم همراه‌كننده‌تان در طراحي وب سايت شركتي راهي موثر است. براي اينكه وب سايت‌تان را شخصي سازي و چهره‌اي متفاوت به كسب‌وكارتان ببخشيد. اين ويژگي باعث مي‌شود كه مشتريان اعتماد كنند و از شما خريد كنند.

مكانيسم هاي بازخورد

دريافت بازخورد از مشتريان بسيار مهم است. با نصب ابزاري مانند Get An Insight يك برگه بازخورد كوچك در لبه وب سايت شما نمايش داده مي‌شود. پس از كليك، مشتريان مي‌توانند افكار و پيشنهادات خود را سريع و آسان براي شما ارسال كنند.

سرعت بارگذاري فوق العاده

از آنجا كه افراد بيشتري از طريق موبايل در اينترنت گشت و گذار مي‌كنند. بيشتر اتصال‌ها 3G يا LTE و نه از طريق Wi-Fi، است. اگر وب سايت شما در چند ثانيه بارگيري نشود. حداقل نيمي از بازديدكنندگان خود را نااميد خواهيد كرد. بنابراين در چك‌ليست ويژگي هاي سايت شركتي، سرعت آن را از قلم نيندازيد.

براي افزايش سرعت بارگذاري وبسايت، آن را ساده نگه داريد، تصاوير را فشرده كنيد. و از هاستي استفاده كنيد كه فايل‌هاي شما را در مكاني نزديك به محل اقامت بيشتر بازديدكنندگان شما ميزباني مي‌كند.

بدترين ويژگي هاي سايت شركتي

بيشتر اوقات، موفقيت هر كسب و كاري به كارهايي كه نبايد انجام دهند، به جاي آنچه بايد انجام شود، بستگي دارد. اينها بدترين ويژگي هاي سايت شركتي است كه توصيه مي‌كنيم حتما از آنها فاصله بگيريد:

  • محتواي ويدئويي را مستقيماً در سايت خود بارگذاري نكنيد، زيرا احتمال خطا را افزايش مي‌دهد. در عوض از وبسايت‌هاي ميزباني ويدئو، مانند YouTube استفاده كنيد و ويديو را در سايت خود جاسازي كنيد. پخش خودكار ويدئوها نيز براي برخي آزاردهنده است.
  • استفاده از عناصري كه به Adobe Flash Player نياز دارند خودداري كنيد. زيرا هر بازديدكننده‌اي قادر به دانلود نرم افزار مربوطه نيست.
  • از موسيقي در پس‌زمينه پرهيز كنيد! بسياري گوش دادن به موسيقي اجباري را كه خودشان انتخاب نكرده‌اند، آزاردهنده مي‌دانند.

بنابراين با ويژگي هاي طراحي سايت ارزان و اختصاصي در اين حوزه آشنا شده ايد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.