ضرب المثلي وجود دارد كه مي گويد اگر آنلاين نيستيد، وجود نداريد. ضرب المثلي كه هر روز با تسلط بازار آنلاين بر دنياي خريد مرتبط تر مي شود.
براي خرده فروشان، اين بايد به اين صورت تفسير شود: اگر در حال حاضر يك وب سايت تجارت الكترونيك نداريد، ممكن است از رسيدن به اهداف درآمدي و دستيابي به پتانسيل كامل خود جلوگيري كنيد.
طراحي سايت تجارت الكترونيك دقيقاً شامل چه چيزي است؟
به زبان ساده، فرآيند ايجاد يك فروشگاه آنلاين براي كسب و كار شما براي فروش ديجيتالي به خريداران هدف است. براي طراحي سايت فروشگاهي تجارت الكترونيك، بايد محتوا و محصولات خود را براي نمايش موثر در اينترنت برنامه ريزي، مفهوم سازي و ترتيب دهيد.
فشار تجارت الكترونيك در حال حاضر آغاز شده است، زيرا شركت هاي بيشتري و خريداران بيشتري براي خريد خود به فروشگاه هاي تجارت الكترونيك روي مي آورند. در سال 2020، فروش آنلاين والمارت تا 97 درصد افزايش يافت. رشد فروش و سود آمازون در سه ماهه دوم 40 درصد بود. اين فقط افراد بزرگ نيستند كه از اشتهاي زياد مصرف كنندگان براي خريد آنلاين سود مي برند. خرده فروشان كوچكتر مانند Howards Storage World و B-Wear Sportswear، در ميان سايرين، شاهد رشد دو و حتي سه رقمي درآمد تجارت الكترونيك در مقايسه با سال قبل هستند.
اين سه شركت چه چيزهاي مشترك ديگري دارند؟ طراحي هاي جديد و مدرن وب سايت تجارت الكترونيك آنها براي تبديل مشتري ساخته و بهينه شده است.
در اينجا آمده است كه چگونه شما نيز ميتوانيد به مجموعه رو به رشد خردهفروشاني بپيونديد كه به طور مداوم اهداف تجارت الكترونيك سالانه خود را شكست ميدهند - و از آنها فراتر ميروند.
آنچه براي ساخت يك وب سايت تجارت الكترونيك زيبا (و با كارايي بالا) لازم استمهم نيست كه چه نوع سايت تجارت الكترونيكي را مي خواهيد بسازيد، اولين چيزي كه نياز داريد يك پلت فرم تجارت الكترونيك است كه به شما در ايجاد بهترين فروشگاه تجارت الكترونيك كمك مي كند.
سه نوع اصلي از پلتفرم هاي تجارت الكترونيك در بازار وجود دارد:
متن باز.SaaS.تجارت بي سر.هر يك از آنها يك جعبه ابزار براي ايجاد يك فروشگاه آنلاين در اختيار شما قرار مي دهد: صفحه ساز، صفحه پرداخت، ادغام درگاه پرداخت و موارد ديگر. تفاوت بين اين پلتفرم هاي تجارت الكترونيك در سطوح زير است:
سفارشي سازي.كارايي.مجموعه ويژگي هاي داخليانعطاف پذيري.پلتفرم هاي SaaS تجربه طراحي فروشگاه تجارت الكترونيكي را ارائه مي دهند. شما مي توانيد با استفاده از يك ويرايشگر بصري كشيدن و رها كردن در چند ساعت فروشگاهي را طراحي كنيد، هرچند كه اين مبادله سفارشي سازي محدود و ناتواني در افزودن ويژگي هاي سفارشي است.
پلتفرم هاي منبع باز مانند يك بوم خالي هستند كه با صرف زمان و تلاش كافي مي توان آن را به هر نوع وب سايت تجارت الكترونيك تبديل كرد. با اين حال، شما همه چيز را از ابتدا ايجاد مي كنيد، به اين معني كه يك كدنويس و يك طراح در حال تماس داريد.
پلتفرمهاي تجارت بدون سر با انعطافپذيري در ذهن ساخته شدهاند و به شما اين امكان را ميدهند تا تجربههاي متفاوتي از خريد را در هر كجا ايجاد كنيد، با يك موتور تجاري قدرتمند در باطن. برخلاف ساير گزينههاي تجارت الكترونيك، با تجارت بدون سر، قسمت ظاهري از باطن جدا ميشود و به شما امكان ميدهد هر زمان كه بخواهيد پلتفرم خود را تغيير دهيد. با اين حال، يك فرآيند پيچيده تر با سيستم هاي اضافي مورد نياز همراه است.
شما مي توانيد بين:
تجارت بدون سر و پلتفرم هاي Open SaaS مانند BigCommerce.پلتفرمهاي SaaS مانند Shopify، كه داراي يك پيشنهاد تجاري بدون سر هستند، هرچند با محدوديتهاي تماس API سفت و سخت در ثانيه.سازندگان وب سايت SaaS مانند Squarespace و Wix.پلتفرم هاي منبع باز مانند Magento كه ويرايشگر تم بومي ندارد و WooCommerce كه از نظر فني يك افزونه تجارت الكترونيك است.چنين راه حل هاي تجارت الكترونيك قابليت هاي طراحي شما را براي ايجاد وب سايت هاي زيبا و منحصر به فرد محدود نمي كند و نيازي به ايجاد عملكرد اصلي تجارت از ابتدا نداريد.
مهم نيست كه كدام فروشگاه ساز را براي راه اندازي انتخاب مي كنيد، مهم است كه مطمئن شويد انتخاب برتر شما داراي ويژگي هاي زير است:
1. تلفن همراه پاسخگو.پاسخگويي تلفن همراه براي موفقيت يك وب سايت تجارت الكترونيك بسيار مهم است. بيش از 46 درصد از مصرفكنندگان كل فرآيند خريد خود (از تحقيق تا خريد) را در تلفنهاي هوشمند انجام ميدهند، و حتي حدود 75 درصد اعتراف كردهاند كه سايتهايي را كه براي موبايل بهينهسازي نشدهاند، رها ميكنند. يك پلت فرم تجارت الكترونيك پاسخگو مي تواند تضمين كند كه بازديدكنندگان از انواع دستگاه ها به همان اندازه تجربه عالي در محل دارند - بدون هيچ گونه محدوديت طراحي.
BigCommerce يك پلت فرم تجارت الكترونيك پيشرو براي ساخت يك فروشگاه موبايل زيبا است كه براي افزايش فروش موبايل بدون هيچ تلاش اضافي طراحي شده است. با پلتفرم ما، كاربران دريافت مي كنند:
تم هاي واكنش گرااندازه تصاوير و ارائه شده براي موبايل.صفحات موبايل براي عملكرد و تعامل بالاتر ساخته شده اند.2. فرصت هاي سفارشي سازي."زيبايي" يك ارزيابي بسيار ذهني است. با اين حال، وقتي صحبت از طراحي وب ميشود، «ظاهر خوب» معمولاً به معناي چيدمان مناسب، تايپوگرافي و نماد نگاري زيبا، تصاوير واضح و ساير عناصر طراحي در سايت است كه فروشگاه شما را از ديگران متمايز ميكند.
اگر پلتفرم تجارت الكترونيك شما فاقد ويژگيهاي سفارشيسازي و قالبهاي زيباي آماده براي استفاده است، در استفاده از قالبي مشابه صدها فروشگاه ديگر گير كردهايد، و فضاي كمي براي نشان دادن تفاوت برند شما وجود ندارد.
با BigCommerce، سازمان ها مي توانند:
وب سايت eir با ويرايشگر بصري بصري ما، صفحه ساز.با قالب هاي واكنش گرا فروش موبايل را افزايش دهيد.سايت خود را در نيمي از زمان با استفاده از ابزارهاي توسعه مدرن بسازيد.يك تجربه خريد شخصي و جذاب ارائه دهيد.با يك شبكه جهاني از كارشناسان حرفه اي طراحي وب سايت ارتباط برقرار كنيد.3. ناوبري سايت كاربر پسند.ناوبري يك اصطلاح چتر براي تمام عناصر رابط كاربري است كه كاربران مي توانند براي دستيابي به اطلاعات خاصي در وب سايت شما استفاده كنند. اينها شامل منوي پيمايش سرصفحه، صفحات دسته بندي محصولات، فيلترها، جستجو در سايت و پاورقي ها مي شود. فرض كنيد يك پلت فرم تجارت الكترونيك توانايي شما را براي ايجاد مسيرهاي ناوبري سفارشي محدود مي كند. در اين صورت، شما با يك وب سايت زيبا اما ناكارآمد مواجه خواهيد شد كه تعداد كمي از مشتريان مايل به استفاده از آن هستند و نرخ تبديل شما براي آن متضرر خواهد شد.
يك سايت باكيفيت و ساده براي استفاده مي تواند دنيايي از تفاوت بين مرور مشتري و خريد مشتري ايجاد كند. طراحي پلت فرم ساده و شهودي BigCommerce به مشتريان امكان مي دهد هر دستگاهي را به راحتي و بدون حواس پرتي بررسي كنند. با سادهسازي تجربه خريد آنلاين، يك فرآيند دشوار را آسان ميكنيم.
4. تجربه كاربري قانع كننده اي را ارائه مي دهد.Delight مصرف كنندگان را ترغيب مي كند كه خريد خود را تكميل كنند و سپس مقداري ديگر خريد كنند. چه چيزي اين حس لذت را شعله ور مي كند و يك برند را به سطح بالاتري مي برد؟ بهترين ابزارهاي بازاريابي در جهان كمكي به سايت شما نخواهد كرد.
راه حل؟ يك تجربه كاربري كاملاً فكر شده (UX).
UX نقشي اساسي در حصول اطمينان از اينكه وب سايت شما نه تنها كاربردي، بلكه بصري، قابل اعتماد، كاربر پسند و آسان براي پيمايش است، ايفا مي كند. اين عوامل لذت تعامل با سايت را افزايش مي دهد و مرور را به تجربه لذت بخشي تبديل مي كند.
به تبديل هاي بالاتر، خريدهاي تكراري، نقدهاي تحسين برانگيز و توصيه هاي دهان به دهان فكر كنيد. اين موارد قابل توجه هستند و مي توانند بين رشد و نزول يك شركت تفاوت ايجاد كنند.
چگونه تشخيص مي دهيد كه آيا پلت فرم تجارت الكترونيك شما سازگار با تجربه كاربري است؟ نمونه هاي متعددي از وب سايت هاي ساخته شده بر روي پلت فرم BigCommerce را بررسي كنيد. به طور مشخص:
اجزاي اصلي UI را ارزيابي كنيد. وب سايت را مرور كنيد تا متوجه شويد كه آيا پيمايش را دوست داريد يا خير، طرح بندي ها را موثر و همه عناصر طراحي را بصري و زيبا بيابيد.فرصت هاي سفارشي سازي را بررسي كنيد. هرچه عناصر بيشتري را بتوانيد تغيير دهيد، UX منحصربفرد تري را مي توانيد در مقياس عمليات خود ايجاد كنيد. به ياد داشته باشيد: چيزي كه براي يك فروشگاه كوچك شبيه يك «شروع كننده» خوب به نظر ميرسد ممكن است براي عملياتهاي بزرگتر تبديل به يك بدهي هزينهبر شود. اطمينان حاصل كنيد كه مي توانيد عناصر طراحي مختلف را با تغيير اولويت هاي خود پرتاب كنيد و اضافه كنيد.عملكرد وب سايت را اندازه گيري كنيد. زمان بارگذاري صفحه و سرعت كلي وب سايت از UX شما كم يا زياد مي شود. صفحات كند، عناصر طراحي داراي اشكال، و ويديوهاي محصول با بارگذاري آهسته اغلب ناشي از يك CMS/CDN ضعيف و ارائه دهنده ميزباني مورد استفاده توسط پلت فرم تجارت الكترونيك است.پلتفرم تجارت الكترونيك BigCommerce همه اينها را در نظر ميگيرد و به سازمانها اجازه ميدهد تا وبسايتي ايجاد كنند كه يك تجربه كاربري قانعكننده – و در نهايت پرارزش – ارائه دهد.
منبع : طراحي سايت شركتي